Vilkår for aftalekunder
Vilkår
Følgende Bizz betingelser er gældende fra d. 9. september 2024
1.1 SAMSØLINJEN ejes og drives af Molslinjen A/S, Færgevej 7A, 8000 Aarhus C, CVR. 17 88 12 48. Enhver aftale med SAMSØLINJEN indgås således med Molslinjen A/S som modpart
1.2 En aftale om SAMSØLINJEN Bizz er en aftale mellem SAMSØLINJEN og en kunde om overførsel af et køretøj til specielle priser inden for vilkår beskrevet i afsnit 3.1
- 2.1 En ny aftale om SAMSØLINJEN Bizz indgås online på www.samsølinjen.dk. Aftalegrundlaget er disse vilkår og en online aftale samt aktuel prisliste for SAMSØLINJEN Bizz. Gældende vilkår samt prisliste kan hentes på www.samsølinjen.dk
2.2 Ved indgåelse af aftalen vælger kunden at registrere nummeret på en eksisterende BroBizz fra SAMSØLINJENs bizz-udsteder BroBizz A/S som ønskes benyttet eller bestille en BroBizz hos BroBizz A/S på www.brobizz.com mod betaling af depositum og efterfølgende registrere sin BroBizz på aftalen hos SAMSØLINJEN på www.samsølinjen.dk
2.3 Ved indgåelse af aftalen giver kunden sit samtykke til, at SAMSØLINJEN og BroBizz A/S udveksler oplysninger som beskrevet i følgende- Fakturering og betaling ved anvendelse af BroBizz i forbindelse med rejser med SAMSØLINJEN, årsafgift og ikke rettidigt afbestilte rejser (no show) foregår via BroBizz A/S i henhold til de vilkår, som BroBizz A/S har opstillet
- SAMSØLINJEN modtager automatisk oplysninger fra BroBizz A/S om kunden, herunder navn, adresse, telefon, mobil og email-adresse
- SAMSØLINJEN udveksler opdateringer af oplysninger med BroBizz A/S medmindre du udskifter din BroBizz
- Har du fået en ny BroBizz aftale skal du blot logge ind på din aftale og ændre dine oplysninger, så det korrekte BroBizz-nummer er registreret
- SAMSØLINJEN videregiver alle nødvendige oplysninger til BroBizz A/S om kunden til brug for korrekt opkrævning af kunde for rejser med SAMSØLINJEN.
2.4 Kunde modtager bekræftelse med aftalenummer og adgangskode pr. email umiddelbart efter online registrering. Aftale er gyldig, når kunde modtager bekræftelse fra SAMSØLINJEN og fysisk er i besiddelse af den på aftalen registrerede BroBizz.
3.1 Vilkår for brug af aftalen
SAMSØLINJEN Bizz tilhører husstanden. Mindst en person i køretøjet skal kunne dokumentere tilhørsforhold til husstanden ved billedlegitimation (kørekort, pas o.a.) sammen med sygesikringskort.
Tilhører aftalen et firma, skal billedlegitimation (kørekort, pas o.a.) sammen med dokumentation for ansættelsen i firmaet kunne fremvises. Aftalen gælder overførsel af en valgfri personbil (totalvægt 3.500 kg) inkl. 9 personer, autocamper inkl. 9 personer.SAMSØLINJEN Bizz Pensionist gælder overførsel af en valgfri personbil (totalvægt 3.500 kg) eller autocamper inkl. 2 passagerer, hvoraf den ene skal være pensionist. Yderligere passagerer afregnes særskilt. Der rejses til gældende priser og vilkår for Pensionistbillet.
SAMSØLINJEN Bizz MC tilhører husstanden. Mindst en person på køretøjet skal kunne dokumentere tilhørsforhold til hussstanden ved billedlegitimation (kørekort, pas o.a.) sammen med sygesikringskort. Tilhører aftalen et firma, skal billedlegitimation (kørekort, pas o.a.) sammen med dokumentation for ansættelsen i firmaet kunne fremvises. Aftalen gælder overførsel af en valgfri MC uden sidevogn/anhænger inkl. 2 personer.
3.2 Der skal bestilles plads via hjemmesiden www.samsoelinjen.dk/aftaler - log ind med aftalenummer og adgangskode
3.3 Er der bestilt plads, som alligevel ikke ønskes benyttet, skal bestilling annulleres inden planmæssig afgang. Såfremt annullering ikke sker rettidigt, opkræves no-show svarende til pris for 3. enkelttur. Rejsen tæller ikke med på aftalen.3.4 Bizz kan kun benyttes til 1 køretøj pr. afgang. Kunden skal montere bizz indenfor i forruden på bil. Bizz skal placeres øverst i midten. Såfremt kunden ikke ønsker at køre med bizz i forruden hele tiden, skal den monteres inden der køres ind på havneområdet. Hvis bizz ikke medbringes, eller BroBizz-aftalen hos BroBizz A/S ikke er aktiv, kan SAMSØLINJEN Bizz aftalen ikke benyttes. Kunden må købe standardbillet, og har ikke efterfølgende mulighed for refusion.
3.5 Pris for overførsel fastsættes ud fra den til enhver tid gældende prisliste på afrejsedato, og opkræves sammen med den indeværende periodes første rejse.
3.6 Fakturering og betaling for rejser med BroBizz foregår efter check-in via BroBizz A/S.
3.7 Kunde accepterer at SAMSØLINJEN kan fotografere køretøjet ved check in.
3.8 Billetkontrol: Der udføres billetkontrol på rederiets færger. Hvis kunde ikke kan forevise gyldig rejsehjemmel og legitimation, når dette er påkrævet i henhold til vilkår, eller vilkår for brug af aftalen ikke er fulgt, udskrives kontrolafgift på kr. 750,00. Kontrolafgift skal betales sammen med ny gyldig billet.
3.9 Samsøkort kan ændres frem til planmæssig afgang, og kan refunderes før afgang mod gebyr på DKK 30, og efter afgang mod gebyr på DKK 30 eller min. 20% af billettens pris. Reservationer skal foretages inden ankomst til havnen.
4.1 De af kunden afgivne oplysninger, samt de oplysninger som SAMSØLINJEN får overført fra BroBizz A/S, anvendes til administration af SAMSØLINJEN Bizz produktet. Oplysningerne kan også anvendes til målretning af informationer og tilbud.
4.3 SAMSØLINJEN forbeholder sig ret til med almindelig post, email eller sms at sende generelle orienteringer til kunden, herunder trafikinformation fra SAMSØLINJEN.
4.4 SAMSØLINJEN vil, såfremt kunden har givet accept hertil, sende elektroniske nyhedsbreve og tilbudsmail til kunden på email og via sociale medier. Elektroniske nyhedsbreve og tilbudsmail omfatter såvel markedsføring af produkter solgt af SAMSØLINJEN som markedsføring af produkter fra BroBizz A/S.
4.5 Du har ret til indsigt i de personoplysninger, som SAMSØLINJEN behandler om dig. Du har også ret til at gøre indsigelse mod behandlingen og til at bede om, at urigtige eller vildledende oplysninger slettes eller berigtiges. Henvendelse kan ske via persondata@molslinjen.dk .
5.1 Kunden kan til enhver tid opsige aftalen med øjeblikkelig virkning. Opsigelse skal ske skriftligt. Opsigelse giver ikke kunden ret til forholdsmæssig refusion af årsafgift og/eller refusion af ikke benyttede forudbetalte rejser via BroBizz A/S.
5.2 Såfremt kunden tilbagekalder samtykket i punkt 2.3, udgør dette opsigelse af aftalen med øjeblikkelig virkning. Opsigelse giver ikke kunden ret til forholdsmæssig refusion af pris for Månedsaftale, årsafgift og/eller refusion af ikke benyttede forudbetalte rejser via BroBizz A/S.
5.3 Aftalen er gældende 12 måneder fra første rejsedato. Efter udløb af 12 måneders periode fornyes aftalen automatisk ved første rejse. En benyttelse efter udløb anses som fornyelse af aftalen for 12 måneder.
5.4 Aftalen gælder, indtil den opsiges af en af parterne, dog senest ved udløb af Molslinjens besejlingskontrakt på overfarten Ballen - Kalundborg med SAMSØLINJEN. Opsigelse giver ikke kunden ret til forholdsmæssig refusion af pris for Månedsaftale, årsafgift og/eller refusion af forudbetalte ikke benyttede rejser via BroBizz A/S.
5.5 Aftalen ophører øjeblikkeligt, såfremt kunde misbruger eller forsøger at misbruge aftalen. Ophør giver ikke kunden ret til forholdsmæssig refusion af pris for Månedsaftale, årsafgift og/eller refusion af ikke benyttede forudbetalte rejser via BroBizz A/S.
5.6 Aftalen er uoverdragelig for kunden.
6.1 SAMSØLINJEN kan ændre aftalevilkår med en måneds varsel. Såfremt kunden ikke opsiger aftalen inden for denne måned betragtes dette som accept af de nye aftalevilkår. Varsling kan ske med almindelig post, email og sms.
7.1 Aftalen er undergivet dansk ret. Henvendelse til SAMSØLINJEN kan ske pr. email til kundeservice@samsoelinjen.dk eller skriftligt til SAMSØLINJEN, C/O Molslinjen A/S, Færgevej 7A, 8000 Aarhus C. I øvrigt henvises til www.samsoelinjen.dk for yderligere oplysninger.